dilluns, 21 d’abril del 2014

"Hey Jude" dels Beatles

Hey Jude... Una de les millors cançons que s'han escrit de la història de la música, si parlo objectivament. La combinació de ritmes, harmonies, melodies i paraules per antonomàsia, si sóc subjectiva. Bé, com haureu notat, és la meva cançó preferida.

M'agrada, més ben dit, m'encanta, per molts motius. Quan em poso els auriculars, vaig ansiosa a buscar-la entre els centenars de cançons que tinc al mòbil i la poso... Una atmosfera de confort, ànims, esperança i companyonia es crea al meu voltant. Hey Jude és una cançó que parla sobre problemes. Et diu que no et preocupis, que no et vinguis avall, que no ho espatllis tot perquè creguis que el que tens davant és massa per tu. Que ho simplifiquis, que ho miris des d'una altra perspectiva i, quan ho hagis aconseguit, posat-hi amb totes les teves forces per fer-ho millor, per buscar la solució, per resoldre-ho. 

Però no és només la lletra... Els Beatles fan màgia amb les seves veus i instruments. Comença de la manera més senzilla i et va deixant perles de frases com "Hey Jude, don't be afraid, you were made to go out and get her" o "Hey Jude, refrain, don't carry the world upon your shoulders" acompanyades de veus secundàries imprescindibles i el compàs d'una simple pandereta. I a partir del minut 3:00, se'm posa la pell de gallina. Desenes de persones comencen a cantar, mostrant-se alegres i despreocupades. Fes cas al que et diem i no t'estressis! Em sembla que em diuen sempre que l'escolto. 

Fa pocs dies, els hi vaig ensenyar aquesta cançó a la meva colla d'amics... Ara estan enganxadíssims. No només van escoltar la cançó, han entès la filosofia. 

Cada cop que estiguis estressat o estressada, que creguis que tot se't ve al damunt i que no te'n sortiràs, escolta Hey Jude. Però escolta-la bé. Perquè val la pena.

.
Hey Jude, don't make it bad
Take a sad song and make it better.
Remember to let her into your heart,
Then you can start to make it better.

Hey jude, don't be afraid.
You were made to go out and get her.
The minute you let her under your skin,
Then you begin to make it better.

And anytime you feel the pain, hey jude, refrain,
Don't carry the world upon your shoulders.
For well you know that it's a fool who plays it cool
By making his world a little colder.

Hey jude, don't let me down.
You have found her, now go and get her.
Remember to let her into your heart,
Then you can start to make it better.

So let it out and let it in, hey jude, begin,
Youre waiting for someone to perform with.
And don't you know that it's just you, hey jude, you'll do,
The movement you need is on your shoulder.

Hey jude, don't make it bad.
Take a sad song and make it better.
Remember to let her under your skin,
Then you'll begin to make it
Better better better better better better, oh.

Na na na na na ,na na na, hey jude...

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada