dissabte, 6 de setembre del 2014

Bandes sonores

Per gustos colors, diuen. Colors, menjars, estils de roba, art, llibres... Existeix una enorme varietat d'absolutament tot per satisfer els gustos de tothom. I la música no n'és una excepció.

Però la música va més enllà de gustos. No només hi ha diferents tipus segons el que agradi a cadascú. Hi ha diferents tipus segons l'ocasió , segons l'estat d'ànim, segons les emocions que vulguis transmetre... La música acompanya, compassa o fins i tot dirigeix infinitat de moments en la nostra vida... I en les pel·lícules.

La música és molt important en les pel·lícules. Una bona banda sonora amb la interpretació i ambientació adequades, en perfecta harmonia, posen la pell de gallina i transmeten amb èxit totes les emocions i sensacions que es volen en l'espectador. Moltes pel·lícules perdrien molt sense les seves bandes sonores.

(també recomanar que llegiu amb la BSO de l'adaptació cinematogràfica del llibre. Li dóna molta emoció!)

Avui us posaré tres composicions de pel·lícules ben diferents entre elles. M'ha costat escollir perquè tinc molts compositors preferits:

Peça: Dumbledore's Farewell

Compositor: John Williams

Pel·lícula: Harry Potter i el misteri del príncep


M'encanta i a la vegada em fa plorar. La música que va acompanyar la mort d'en Dumbledore... Em posa la pell de gallina. És molt... Profunda i incisiva en l'ànima. No sé com expressar-ho.


Peça: Tema principal Piratas del Caribe

Compositor: Klaus Badelt

Pel·lícula: Piratas del Caribe


La BSO de Piratas del Caribe sempre m'ha fet venir ganes de buscar aventures! I també ha acompanyat més d'una obra de teatre que he fet amb els companys.


Peça: Tema principal de Memorias de África

Compositor: John Barry

Pel·lícula: Memorias de África


I bé... Aquesta música simplement em fa posar la pell de gallina, em talla la respiració i em fa sentir com si s'hagués parat el temps. M'eleva l'esperit.





7 comentaris:

  1. Heeey! Acabo de descobrir el blog i tot i que aquesta entrada es mes antiga em picava la curiositat saber quines bandes sonores tagraden. La meva preferida de totes les que has dit es la ultima, de memorias de africa.

    Si vols escoltar alguna molt bona, et dic alguns titols que a mi mencanten:
    - Scene d'amour (Vertigo)
    - Una mattina (Intocable)
    - Vals d'amelie (Amelie)
    - Summer 78 (Goodbye Lenin)

    Ens veiem!!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ohh! Les escoltaré amb molt de gust! Gràcies per interessar-te per una entrada antiga :)

      Fins aviat!

      Núria

      Elimina
    2. Se'm va oblidar dirte que si vols mirar el meu blog, de llibres, cinema, musica i viatges, aqui tens lenllaç:
      onrriolsopina.blogspot.com.es

      Espero veure una entrada nova teva daqui poc!!
      Ens veiem!

      Elimina
    3. Ah si! Ja el coneixia el teu bloc :) el miro de tant en tant! Trobo que tens molta vista amb la música! I la comentes molt bé.

      Una abraçada

      Núria

      Elimina
    4. M'alegra que t'agradin les entrades i el blog, espero seguir millorant-lo i perfilar les entrades de llibres, que estan una mica fluixetes. Per cert, no se si has vist el mail que vaig enviar a l'adreça que hi ha indicada aquí. En tot cas, espero que passi rapida la setmana sense capitol a la biblioteca, que jo tambe estic de trimestrals!!

      Una abraçada,

      Marc :)

      Elimina
    5. Hey Marc! Ja t'he respost l'e-mail que em vas enviar :) perdona el retard, feia bastant que no mirava la bústia d'entrada i allà es va quedar! Que vagin bé els trimestrals!

      Una abraçada ^^

      Núria

      Elimina
    6. Ja t'ho he enviat! Apa, a llegir! Ja em diras :)
      Sort a tu tambe amb els trimestrals!
      Una abraçada :P

      Marc

      Elimina